贊助連結

2010年11月21日 星期日

CREEP(歌詞)










原詞曲:電台司令 演唱版本:蘇打綠 改編與翻譯:張姮


When you were here before 
當你那時曾經在這裡
Couldn't look you in the eyes 
我無法從這裡直視你
Just like an angel 
你就像是天上的公民
Your skin makes me cry 
你的肌膚垂憐我哭泣

You float like a feather 
你的漂浮與羽毛雷同
In a beautiful world 
在這樣的美麗世界中
I wish I was special 
我希望我也與眾不同
(Am I was special?)
(而我是嗎?與眾不同)
You're so fucking special 
你卻該死的與民出眾

But I'm a creep 
我是那怪人加西莫多
I'm a weirdo 
我是一個怪物別說溜
What the hell am I doing here 
該死為我不屬於而說
I don't belong here 
若離開沒有人將留我

I don't care if it hurts 
我不在乎也許那是否傷痛
I wana it control 
我只在乎那麼這即將掌控
I want a perfect body 
我只在乎一個完美的生存
I want a perfect soul 
我想擁有一個完美的靈魂

I want you to notice 
我想擁有一個完美的睇視
when I'm not around 
就算我並不左右與你同時
You're so fucking special 
你是該死的與民出眾
I wish I was special 
我希望我也與眾不同

But I'm a creep 
我卻是怪人加西莫多
I'm a weirdo 
我是一個怪物別說溜
What the hell am I doing here 
該死為我不屬於而說
I don't belong here 
若離開沒有人將留我

She's running out again
愛絲梅拉達 再一次 來吧 離開我
She's running out
愛絲梅拉達 來吧 離開我
she runs 
愛絲梅拉達 離開我
runs runs runs 
離開我 為我 而我

Whatever makes she happy 
不能讓你快樂
Whatever you want 
不能讓想要得
You're so fucking special 
你是該死的與民出眾
I wish I was special 
我希望我能與眾不同

But I'm a creep 
我只是怪人加西莫多
I'm a weirdo 
我是一個怪物別說溜
What the hell am I doing here 
該死為我不屬於而說

I don't belong here 
若離開沒有人會留我
I don't belong here 
若離開沒有人要留我





                      張姮





 

沒有留言:

張貼留言